|
GHOSTS_of_WAR RESPECT 4 ALL
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black
Sierżant
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Śro 19:27, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Polski Fiat 126p
Polski Fiat 126p to samochód produkowany od 1973 do 2000 w Polsce (stąd litera p). Był to model Fiata 126, powstały na mocy umowy włoskiego koncernu Fiat S.A. i PHZ Polmot. Był on produkowany również we Włoszech jako Fiat 126, gdzie był formalnym następcą modelu Fiat 500 Nuova. Niemal od początku zwyczajowym i powszechnym określeniem tego samochodu było Maluch. W 1997 tak właśnie oficjalnie nazwano jeden z jego ostatnich modeli.
Z początkiem 1972 roku powstała oficjalnie Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Bielej, a 6 czerwca 1973 r. zmontowano tu, całkowicie z włoskich części, Fiata 126 ze znaczkiem “p". Kosztował on 69 tys. zł, a średnia Polaka wynosiła wtedy ok. 3-4 tys. zł. Na giełdzie autka te dochodziły do 110 tys. zł. Uruchomiona oficjalnie 22 lipca 1973 r. (wiadomo - święto) linia produkcyjna w Bielsku wypuściła do końca roku 1500 sztuk, a w następnym roku już 10 tys. “maluchów". Dokładnie dwa lata po prezentacji modelu 126 w Turynie, z Bielska ruszyły pierwsze silniki dla włoskiej wersji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rok 1975 był znaczącym dla tej marki. W Polsce we wrześniu uruchomiono wersję “p" w drugim, nowoczesnym zakładzie w Tychach. Fiat 126p uczestniczy) z powodzeniem w 43. Rajdzie Monte Carlo, gdzie poza konkursem Sobiesław Zasada z Longinem Bielakiem testowali olej “Selectol Specjal". W tym samym roku auto pojawiło się w Rajdzie Polski; w kraju stworzono dla niego odrębną klasę markową, dla najmniej zamożnych zawodników. W zespole startowali wtedy m.in. Wiesław Cygan; Mirosław Ficoń, Robert Herba i Janusz Szerla.
W 1977 r. Fiat przeprowadził pierwszą większą modernizację modelu 126p. Pojemność silnika zwiększono do 652 cm3 przez powiększenie do 77 mm średnicy cylindra. W układzie dolotowym wprowadzono tłumik szmerów ssania. Uzyskano wzrost mocy do 17,7 kW. Nowy silnik oznaczono symbolem 126 A1 000. Prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem, powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół jezdnych. Zmiany w nadwoziu to nowy wystrój tablicy przyrządów oraz nowe zderzaki z tworzywa sztucznego. W celu rozszerzenia krajowej oferty w OBR SM opracowano kilka wersji samochodu Polski Fiat 126p 650, o zróżnicowanym wyposażeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Do produkcji zatwierdzono ostatecznie cztery - 650 Standard, 650 Special, 650 Lux i 650 Komfort. Wersja 650 Special została wzbogacona, m.in. o siedzenia z regulacją kąta pochylenia oparcia, szybę przednią z zielonym pasem przy górnej krawędzi, ogrzewana szybę tylną, stacyjkę z blokadą kierownicy i regulator pracy wycieraczek. W wersji 650 Lux zastosowano m.in. wzmocniony układ hamulcowy, alternator, przednie siedzenia o zmienionym kształcie, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, odchylane szyby tylnych okien bocznych oraz nakładki z tworzywa sztucznego na końcach zderzaka przedniego i tylnego. Najbogatsze wyposażenie otrzymała wersja 650 Komfort, gdzie ponadto dodano pokrycia siedzeń z welutyny, boczne listwy odbojowe i zderzaki z tworzywa sztucznego, które spowodowały zwiększenie długości samochodu do 3129 mm. Pojazdy z silnikami 650 produkowane były równolegle z modelami 600.
Od 1976 r. w OBR SM prowadzono prace, zmierzające do ograniczenia zużycia paliwa przez PF 126p. Początkowo były to prace nad odmiennym systemem zasilania o nazwie “pneumatyczne wytwarzanie mieszanki" (PWM), znanym również jako gaźnik Ryszarda Szotta. Zastosowanie PWM umożliwiło zmniejszenie zużycia paliwa przy jednoczesnym podwyższeniu mocy i maksymalnego momentu obrotowego oraz obniżeniu zawartości substancji toksycznych w spalinach. Pierwszy prototypowy PF 126p wyposażony w system PWM rozpoczął badania trakcyjne w 1978 r. Rozwiązanie okazało się jednak bardzo skomplikowane, trudne do regulacji i zbyt kosztowne. W tej sytuacji powrócono do doskonalenia tradycyjnych urządzeń.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmianami objęto układ zasilania, układ rozrządu, układ zapłonu oraz kształt komory spalania. Po uzyskaniu pozytywnych wyników badań poprawki te zostały zatwierdzone do produkcji, a wdrożono je w dwóch etapach. W pierwszym okresie, tj. od listopada 1982 r., montowano nowy typ gaźnika, tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik wydechu o zmniejszonych oporach przepływu. Ten pierwszy pakiet zmian ograniczał zużycie paliwa o 7%. Samochody z, tymi zmianami oznaczono symbolem 650 E. W drugim etapie w czerwcu 1983 r. wprowadzono do produkcji silnik o oznaczeniu 126A1.076/E, w którym dodatkowo zastosowano głowicę z nowa wanienkowa komora spalania o mniejszej objętości (stopień sprężania wzrósł do 8,0), nowy wałek rozrządu powodujący zwiększenie wzniosu zaworów i zmianę faz rozrządu, a także aparat zapłonowy ze zmieniona charakterystyką odśrodkowego regulatora kata wyprzedzenia zapłonu. Rezultatem wprowadzenia zmian w obu etapach było obniżenie zużycia paliwa o 12%.
W grudniu 1984 r. wprowadzono do produkcji zmodernizowany model samochodu 126p, znany pod nazwa “face lifting". Modernizacja wynikała z potrzeby dostosowania pojazdu do przepisów homologacyjnych, wprowadzonych wówczas w Europie. Wyeliminowano ostre krawędzie na zewnątrz i wewnątrz. Zastosowano zderzaki 0 obłych kształtach, lepiej dopasowanych do zarysu nadwozia. Przedni pełnił także funkcję spoilera, natomiast w tylnym zamocowano nowe lampy świateł cofania i przeciwmgłowego. Zmieniono kształt i położenie bocznych listew ochronnych, lusterka zewnętrznego i kratek wlotu powietrza. Rynienki dachowe osłonięto nakładkami z tworzywa sztucznego. Powiększone zostały przetłoczenia nadkoli w przednich błotnikach. Zmieniono konstrukcję tablicy przyrządów, jej poszycie oraz zastosowano nowy zestaw wskaźników z wyłącznikami klawiszowymi. W centralnej części tablicy umieszczono kratkę nawiewu powietrza. Poniżej zabudowano niewielką konsolę z popielniczką, i miejscem na radio. Pod prawa częścią tablicy mocowano półkę wraz z obudową, głośnika. Zmieniono wystrój tapicerski wnętrza oraz korbki do otwierania okien i klamki wewnętrzne. Zastosowano rozrusznik z wyłącznikiem elektromagnetycznym i nowa dwubiegunową, cewkę zapłonowa, co wyeliminowało rozdzielacz zapłonu. Wprowadzono dmuchawę w układzie przewietrzania nadwozia, elektryczna pompkę spryskiwacza szyby przedniej oraz przerywaną pracę wycieraczek.
W 1990 r. zastosowano nowy gaźnik o symbolu 28 S1 A oraz wprowadzono zmiany w oblachowaniu silnika, umożliwiające pobieranie do filtra ciepłego powietrza z wnętrza komory silnikowej. W gaźniku zwiększono średnicę osi przepustnicy i ulepszono jej uszczelnienie. Zastosowano nowy zaworek iglicowy o zwiększonej trwałości oraz zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów, zapobiegający powstawaniu samozapłonów po wyłączeniu nagrzanego silnika. Zmodyfikowano także zwrotnice kół przednich przez dodanie drugiej smarowniczki oraz wprowadzono drobne zmiany w instalacji elektrycznej.
Następna większa modernizacja nastąpiła w 1994 r., po zmianie właściciela fabryki. Zmiany wprowadzone przez Fiat Auto Poland objęły nadwozie i zespoły elektryczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Złagodzono krawędzie zewnętrznego poszycia karoserii. Wprowadzono nowe listwy boczne oraz kratki wlotu powietrza. We wnętrzu zmieniono zestaw wskaźników, wykładzinę tablicy przyrządów, osłonę dźwigni zmiany biegów oraz zastosowano koło kierownicy z modelu Cinquecento. Czarny kolor elementów wykończenia zastąpiono antracytowym. Wprowadzono reflektory z żarówkami typu H4, usprawniono przewietrzanie wnętrza przez zastosowanie szczelin wylotowych w tapicerce i szkielecie drzwi. Zastosowano nowe zewnętrzne lusterko wsteczne z mechanizmem regulacji od strony wnętrza. Usunięto szybkę uchylna i wprowadzono jednolitą, szybę z nowym spiralnym mechanizmem opuszczania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Istotną zmianą było zastosowanie elektronicznego układu zapłonowego Nanoplex. Mikroprocesor układu sterował jego praca według dwóch programów, zawierających różne krzywe zmian kata wyprzedzenia zapłonu dla obciążenia częściowego i pełnego silnika. Informacji o stanie pracy jednostki napędowej dostarczał czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego oraz dwustanowy czujnik podciśnienia. Układ zapłonowy został wyposażony w linię diagnostyczna z gniazdem do podłączenia testera. Poprawił niezawodność pojazdu i ograniczył zużycie paliwa, w teście miejskim (wg ECE) 0 0,5 dm3/100 km. Zmodernizowany samochód nosił oznaczenie 126 el. Wersja ze wzbogaconym wyposażeniem 126 el SX.
Kolejna modyfikacja miała miejsce pod koniec 1996 r., a wynikała z zaostrzenia przepisów w zakresie ochrony środowiska. W tłumiku wydechu zastosowano katalizator o rdzeniu metalowym, który był bardziej odporny na drgania. W modelu 126 elx wykorzystano gaźnik typu FOS 28 S1A1/300, wyposażony w ręczne urządzenie rozruchowe i elektrozawór, odcinający dopływ paliwa do układu biegu jałowego przy hamowaniu silnikiem (tzw. funkcja cut-off). Włączenie “ssania" sygnalizowały lampka kontrolna i sygnał akustyczny. Zamontowano również układ z wkładem z węgla aktywowanego, pochłaniający pary paliwa wydostające się ze zbiornika.
Niemal od początku zwyczajowym i powszechnym określeniem tego samochodu było Maluch. W 1997 tak właśnie oficjalnie nazwano jeden z jego ostatnich modeli. Jesienią 1998 r. wprowadzono zagłówki dla pasażerów siedzenia tylnego.
W sumie w Polsce wyprodukowano 3 mln 318 tys. 674 sztuki Fiatów 126, w tym w Bielsku-Bielej 1.152.325, a w Tychach 2.166.349. We Włoszech wytworzono ich 1.352.912 egzemplarzy. W latach 1975-92 wyeksportowano z Polski ponad 897 tysięcy fiacików, przy czym odbiorcami produktu FSM, według wielkości, importu były kolejno Włochy, Jugosławia, RFN, Węgry, Francja, Chiny, Wielka Brytania, Czechosłowacja, Kuba, Belgia, Bułgaria, Szwajcaria, Grecja, Austria, Holandia, Dania, Cypr, Chile i Nowa Zelandia.
Teraz żegnamy się z autem, które miało zmotoryzować Polaków i rzeczywiście ma w tym bardzo poważny udział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[Gow]Chuck
Major
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 19:34, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
KOCHAM MALUCHA:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black
Sierżant
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Śro 19:46, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I W KOŃCU MOJA VECTRA
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[Gow]Chuck
Major
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20:13, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
twoja bo kochasz ten samochod czy twoja "twoja" ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mitroviontko
Starszy Sierżant
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Śro 20:14, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
llllllllllllooooooooollllllllllllllllll
ktos chyba nienawidzi malucha ze zrobil z nich takie badziewie ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[Gow]Chuck
Major
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20:15, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
E tam niektore sa fajne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mitroviontko
Starszy Sierżant
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Śro 20:42, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
no niewiem dla mnie pasuje tylko ta rajdowka bo to rajdowka i ten smieszny maly cabrio reszta to wies spiewa i tanczy
a pozatym ladny plug sniezny black
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black
Sierżant
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Śro 20:57, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
moja moja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyzio
Choroży
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Uzbekistan
|
Wysłany: Czw 16:06, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
black skad ty jestes?? mam dziwne wrazenie ze widzialem ten woz w katowicach ludząco podobny stal na strzezonym na batorego:) przyjzalem sie dobrze bo podobal mi sie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyzio
Choroży
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Uzbekistan
|
Wysłany: Czw 16:39, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
a to tez cos wam pokaze
oto toyota kumpla po tym jak wzielismy po srubokręcie i weszli do srodka:)
zaczelismy po malu demontowac wnetrze po uwczesniejszych instalacjach zdezakow Carzone i progow niewiadomego pochodzenia:) Wytlumilismy bagaznik niemiecka pianka ktora miala duzo dać a niedala nic:)
spedzilismy tam nie jeden dzien i niejedna noc:) PS. ten koles pod keirownicą to ja tak wygladam od tylu:)
trzeba bylo tez zalozyc nową instalacje do audio i oswietlenia bo poprzednia sie przytopila:)
A do środka wstawilismy 2 ładne fotele Sparco no i ladnego pionka:)
z czasem do tych fotelikow doszly 3 punktowe pasy bezpieczenstwa sparco
a bagarznika wlozylismy takie cos:)
1kw głosnik Rodeka i wzmacniacz oraz kondensator by nieprzygasaly swiatla mijania:) bo pobor pradu byl zajebisty
i w koncowym efekcie wyszlo nam cos takiego co wlaczało alarmy samochodowe podczas sluchania muzyki:)
Jak widać samochod ma ładną felge OZ lusterko wsteczne Foliateca zewnetrzne lusterka M3 drązek sparco podswietlenie aluminiowych dywaniokow na patęcie sprzedawanym w MediaMarkt i wiele innych pierdoł ktore tam wjebalismy:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dyzio dnia Pią 11:12, 17 Mar 2006, w całości zmieniany 10 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mitroviontko
Starszy Sierżant
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Czw 17:33, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
dyzio nastepnym razem zmiejsz rozdzielczosc do 640x480
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[Gow]Chuck
Major
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 18:04, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No zmiejszaj bo nie wygodnie sie czyta i oglada ale autko wpozo:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyzio
Choroży
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Uzbekistan
|
Wysłany: Czw 18:29, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
post poprawiony etraz czyta i oglada sie przyjemnie:)
PS. mitrov kurna teraqz dopiero zobaczylem twojego tauniego na tym forum lol zaczolem ogladac odrazu od drugiej strony i dlatego niewidzialem kurde az sie łezka w oku kreći jak sie widzi twojego tauniego brakuje mi go chetnie bym jechal urwac jakis tlumnik do Łaz albo poogladac pniaczki w lesie Tak na marginesie Oki ja naprawde niewidzialem tej studzienki w przeciwieństwie do ciebie jak widziales pnia i jeszcze mowiles musze uważac zeby na niego nie wjechac po czym wjechales na niego A i opowiedz waflowi ile kosztuje takie cudeńko (tylko nie koszty zakupu tego wozu bo to ejst tani interes tylko opowiedz mu o kosztach exploatacji )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mitroviontko
Starszy Sierżant
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Pią 13:45, 17 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No ostatnio bylo gdzies oglosznie ze za 500 zl dwa taunsy ktos spzreda
ale powaznie w dobrym stanie tauniego da sie kupic od 1500-do 3000 ,w dobry stanbie jak na 30 letnie auto to znaczy
1.buda przerdzewiala a jak nie to rdza jest pod lakierem
2.zawieszenie zjebane auto skacze po pol metra w bok na koleinach
3.przekladnia kierownicy ma luzy
4.tylny most wyje jak cholera (autko ma naped na tylna os)
5.tapicerka w najlepszym wypadku srednia
6.silniki zdarzaja sie czsami dobre z takiem pzrebiegeiem po 400 tys 600 tys
ale jak maja gaz to silnik zpala 20 l gazu
Ale wysztkie te wady nie sa w stanie zacmic przyjemnosci jezdzenia taunusem
tak za 4 tys 6 tys kupisz autko bez tych wszystkich wad
a najlepje to kuic za 500-1500 euro taunusa z helmutowa z ksiazka serwisowa i pzrejechanymi 80 tys km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyzio
Choroży
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Uzbekistan
|
Wysłany: Pią 13:48, 17 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
tak jak mowisz taunim jezdzi sie rpzyjemnie:) To jest wesoły samochodzik nigdy niewiesz kiedy wykreci ci jakiegos psikusa i stanie na drodze ale jak czlowiek ma ochote pojezdzic taunusem to i o 22:00 pod blokiem wymieni kolumne kierownicy aby tylko jechac:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|